SM SYSTÉM – spirálně stabilizovaný pohyb

Spirální stabilizace páteře (SPS) je:

  • protažení těla směrem vzhůrusps1
  • intenzivní posílení šikmých svalů břišních
  • vysoce efektivní aktivní strečink
  • rychlý nástup kontrakce stabilizovaných svalových spirál ve vratkých pozicích
  • kondiční tréning a regenerace vrcholových sportovců
  • možnost posílit břišní svaly tam, kde jiný způsob posilování není možný (diastáza přímých břišních svalů)
  • možnost léčit nemoci páteře, u kterých dosavadní léčba selhala
  • stabilní chůze
  • prevence vzniku:
    • chabého držení těla
    • skoliotického držení těla
    • těžkých poruch svalové balance
    • chybné koordinace chůze a běhu
    • degenerace páteře a velkých kloubů ve školních lavicích

Indikace

  • výhřez meziobratlové ploténky (nebo více plotének)
  • skolióza
  • halluxy (vbočené palce)
  • migrény
  • brnění a mravenčení v rukou
  • zánět karpálního tunelu
  • tenisový a oštěpařský loket
  • diastáza přímého břišního svalu
  • arthróza
  • veškeré blíže neurčené bolesti zad z přetížení a následkem špatných pohybových vzorců

a dále pro všechny, které už nebaví žít s bolestí těla.

Spirální stabilizační cvičení nabízí možnost jak:

  • rychle doplnit přirozený pohyb
  • navrátit svalům ztracenou harmonii a funkci
  • vrátit postavu do vzpřímené pozice
  • ve většině cviků najdete tendenci páteř vyrovnat do střední linie a protáhnout směrem vzhůru
  • dojde k otevření páteře pro pohyb (uvolnění blokád páteře) a k rovnoměrnému rozdělení pohybu, čímž předcházíme zvýšenému opotřebení kloubů v přechodových zónách

Nejdůležitější na cvičení SPS je, že pomocí svalových spirálních zřetězení vytváří v těle sílu vzhůru, která odlehčuje tlak na meziobratlové ploténky a klouby. Tím umožňuje jejich výživu, regeneraci a léčbu. Zároveň svalové spirály dávají páteři optimální pohyblivost.

Cvičení je s elastickým lanem. Toto lano umožňuje rozsáhlý pohyb končetin proti malé rostoucí síle, která aktivuje stabilizační svalové spirály = to, co páteř vyrovnává a protahuje. Lano můžeme chápat jako prodloužení svalových vláken aktivujících spirálu.sps lano

Cvičení v těhotenství – cesta ke zdraví maminky i dítěte:

  • posílí svaly břišní, hýžďové a svaly pánevního dna
  • relaxuje a protáhne zádasps těhotná
  • zabrání vzniku napětí ve svalu hruškovitém
  • vývoj dítěte bude podpořen přirozenou mobilizací břicha a nebude rušen napětím v zádech
  • prevence bolestí zad
  • prevence předčasného otevírání branky
  • usnadní a urychlí porod

Frekvence cvičení:

Ideálně každodenně doma 10-15 min a dále podle druhu zdravotních obtíží a vlastní potřeby tělo stabilizovat a mobilizovat (SM).

Před zahájením skupinového cvičení doporučuji jednu, až dvě hodiny cvičení individuálního, kde se naučíte a lépe pochopíte správné provedení cviků.